onsdag 2. februar 2011

LEST 2011 - STATUSRAPPORT.

Etter å ha lest og beundret Ann Helen og Elikkens statistikker for januar - ble jeg, selvsentrert som alltid, nysgjerrig på egne prestasjoner. Jeg hermer, kopierer og slenger meg med. Prøvde meg på mnd.lige joggeoppdateringer ifjor - uten at det holdt mer enn et par mnd-er - men iår er jeg utholdende og satser friskt.
Jeg har jo seriøse leseambisjoner
og snart ikke tid til annet enn lesing & jogging.

Oversikt over alt jeg skal lese i 2011.

So far so good!
med bakgrunn i 2011 lista (over)
  1. 0 av 10 Nobelprisvinnere lest.
  2. 0 av 5 nye og fjerne land.
  3. 6 av 11 Otherworld lest. (2010/2011 sammenlagt)
  4. 12 av 22 (all time) Alice Hoffman lest (2010/2011 sammenlagt)
  5. 13 av 25 1001-Bøker lest. (2010/2011 sammenlagt)
  6. 7 av 100 Papirbøker lest (leseutfordring fra bloggriket)
  7. 1 av 12 litterære/kulturelle arrangement.
  8. Ikke lest Ari Behn.
  9. Ikke lest: Thomas Hardy - Under the Greenwood Tree.
  10. Ikke bestemt meg angående Kindle!
  11. 6 av 12 Bøker omtalt. Henger fremdeles langt etter. Tiden strekker ikke til.

Dette
har jeg lest.
--------------------
  • 5 lydbøker + 7 papirbøker
  • 9 kvinner. 3 menn.
  • 7 bøker lånt på biblioteket (alle lydbøkene).
  • 1 fra Bookcrossing
  • 3 kjøpt på nett
  • 1 kjøpt på loppis/frelsert.
  • 3 lest på engelsk. 2 på svensk. 7 på norsk.
  • Representerte land: Norge, Sverige, Danmark, USA, England, Finnland.
  • 1 krim.
  • 2 fantasy.
7 av disse 12 forfatterne har jeg lest før.
Resten er førstegangsopplevelser.
Merkelig nok likte jeg alle

Føler meg litt på etterskudd i forhold til omtaler. Vil gjerne skrive dem så rask som mulig etter boka er avsluttet, men ligger ofte flere uker og 10-talls bøker bak skjema. Nuvel, noen ganger blir omtalene bedre med mer distanse - andre ganger blekner opplevelsen.
Kanskje like greit med litt variasjon
, selv om det kanskje begynner å bli på tide at jeg tar for meg
Elskede Sputnik
- lest i sept-10.



Andre ting?
Alice Hoffman har kommet med ny bok.
The Red Garden. Splitter ny fra late januar.
- gleder meg, selv om Hoffmanlista ble lenger.

Mammablogger diskuteres heftig.
Akkurat som Rosablogger stadig vekk og fotballfruen som utløste en bokbloggdebatt før jul.
Det neste blir vel controversy rundt treningsbloggene.
Kanskje jeg skal sparke det hele i gang med å
tigge til meg gratismedlemskap på oslogymmene??
- jammen jeg skal blogge positivt om det, - helt sant!

& i dag skal jeg på bookcrossingmøte.
Bøker som skal settes fri i storbyen:
Madame Bovary, Garps Bok, Juliet, Naked, Isprinsessen,
Gutter er Gutter & The Jane Austen Book Club.

3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke tid til å å blogge selv, men titter innom dere andre i pauser, og nå må jeg bare kommente at du har glemt Åland, som man jo kan si er en selvstendig stat i Finland, men du har ikke Finland heller med. Så det så. God natt og jeg er imponert!

    SvarSlett
  2. - men å regne Åland som eget land virker som flisespikkende, nesten som å dele Norge i 3 - bøker fra:
    Østlandet, Nord og Midten. Jeg får meg ikke til å gjøre det :-)

    - også var jeg også helt sikker på at Åland var i Sverige?? Beskjemmende mangel på geografikunnskaper her i huset, skjønner jeg. Jeg får vel gå å rette opp da. (Takk for ekstraarbeidet-)

    SvarSlett
  3. Værsegod, det var da så lite :-)

    SvarSlett