mandag 7. mars 2011

DAGENS TRENING (summert)

3 turer på 4 dager.
2 på mølle. 1 i snøen. 2 tunge. 1 lett.
Ingen av turene gikk som planlagt, alle endte opp subbende og kortere enn målsetning. En kombinasjon av at jeg suger som planlegger og alltid gir opp.
- ååå - jeg blir så sliten, andpusten, lei, klar, sulten etc etc.

Først.
Fredag 4.mars.
Totalt 6,3km.
Planen var 10km rundt på Minnesund, identiske runder med tidlige turer, men bena var som bly. Det hjalp ikke hvor rolig jeg tok det eller hvor lav pulsen var.

Senvirkninger etter ondagens Step/Styrke. Shellshocka lår.
Gps-en fant ikke så mye som en mini-satelitt. Gledesdreper - men i denne løypa gjør det ikke så mye - kan den utenatt.
Hoppet av mellom 6 og 6,5.

See me stretch.
Etterpå hadde jeg ingen fornemmelse av å ha trent. Hadde det ikke vært for lukta og de elegante tøyebevisene, hadde jeg vært like lur.


Lørdag 5.mars.
Totalt 7,5km,
Tilbake på Sasmølla.
5km i raskt tempo sa jeg på forhånd. 3 ble det.

Puls 163/173.
Inspirert av VM adrenalin ble det vinterrekord på nr.3 (tror jeg)
- bare for å styrte ned på 8km/t sekundet etterpå.
Good news? Jeg holdt til 6 uten stopp og da har ikke farten så mye å si.

Før eller siden kommer jeg meg over 3km bøygen.
Det må jeg jo??

PlanB er å slutte å øve på disse positive splittene å gå tilbake til sirupsåpning og sluttspurt. Det kommer vel uansett av seg selv bare snøen smelter og jeg får psyket meg opp til lengre turer.

Mandag 7.mars, idag.
Spenst igjen. Mølle, dusj, vask, badstu og full pakke. Tatoveringer? Null tribals, 2 roser og 1 sommerfugl. - og det med øynene lukket, for det må man, har jeg lært
, jmf linken under.

Etter all dusjpraten i forrige innlegg ble jeg tipset om denne forumtråden: Kostelig lesing.
Skikk og bruk i damegarderoben?
Men bør helst leses av de som allrede er trygt forankret i gym-medlemskap og/eller de som aldri, overhode kommer til å nærme seg et treningssenter.
- de på gjerdet bør holde seg unna.
Aldri har jeg vært så selvbevisst under klesskift som idag.

Puls - 157/179
Treningsplanen var intervaller. 6 x 1km + subb. Rockbottom på nr.5. Aner ikke hva som skjedde - plutselig stoppet jeg, nok var nok, og alt over 8km/t var pyton.

- subbet litt, gikk, sirupsjogget og prøvde uten hell å få bena igang. Forsonte meg med at jeg ihvertfall kom over timen
, noe som selvfølgelig er langtur. Totalt 11,5km. inkl. oppvarming, gange osv.
Veldig irritert over at jeg gir meg når det bare er 500m igjen.

MEN:
3 turer på 4 dager er absolutt godkjent.

Imorgen?: Skal jeg kanskje prøve meg på Zumba.
Hvis jeg tør og det er ledig plass.
- men bare kanskje!

7 kommentarer:

  1. Beklager elendig innsats på kommentarfronten i det siste - her går det i ett med jobb og livsnødvendig sofaligging, så jeg er superimponert over dine 3 økter på 4 dager - jeg har ikke trent på en uke (!) - men jeg dør av spenning: ble det zumba???

    SvarSlett
  2. Zumba er dritskoy! Spent på din respons nu- eller pinglet du ut? ;)

    SvarSlett
  3. Astrid: skjønner godt at du ligger på sofaen etter vasaloppmaratonen du spurtet gjennom. Håper du kun er utslitt og ikke syk!

    - og siden dere lurer:
    Ja, jeg var på Zumba &
    Nei, jeg gjør det aldri igjen

    SvarSlett
  4. How I love you, darling! :) Morsomt at du skrev NÅR jeg var liten i selmasaken for du pleier ellers å være min rettskrivingsreferanse. :P

    SvarSlett
  5. Når jeg var liten?
    Skjønner ikke hva du snakker om
    , ingen anelse, null hull
    og clueless?

    (men jeg tror du må finne deg en ny rettskriviningsguru, for her er det kun kunsterisk frihet som gjelder.)

    Forresten:
    Idag så jeg ei dame som hadde et blåbær på rompa.

    SvarSlett
  6. Nå ler jeg godt nå, ser for meg deg på Sumba, hehehe.
    Ellers så tror jeg nok at Tupsi var bare ca 2 da hun sa bø, hun sa jo mormor før hun var ett

    SvarSlett
  7. Blåbærtatovering, altså.

    Anonym: mener du å fortelle meg at barnets første ord var mormor og ikke Bø?

    SvarSlett