tirsdag 19. mai 2015

THE LITTERATURFESTIVALPLANLEGGER.

Jeg forbereder meg til Lillehammer. 3 favorittdamer. 2 utlest. Nå som Stridsberg har meldt forfall er det godt mulig jeg utsetter Beckomberga for å få tid til hele Atwoods dystotrio.


Vårens viktigste litterære happening.


Lillehammer Litteraturfestival 
Om ei uke åpner Lillehammer Litteraturfestival 2015.
Ifjor ble jeg overveldet av både program og by. Alltid på hælene. Aldri fullstendig kontroll på deltakere, emner, tidspunkt og lokaler. Dette førte til at jeg gikk glipp av en mengde opplevelser og lærdom, (Tiller og Strøksnes). Not this year. Dette er året for foresight, planlegging og organisering.
Hele programmet.


Mitt Program:
, inkludert konfektbiter og marsipanlokk.
, også kalt, jeg har planlagt, så slipper du.


Onsdag 26.mai:
Ankomstdagen. Usikker på hvor tidlig vi kommer, men ihvertfall ikke tidlig nok til Ingvild H.Rishøi og Mette-Marit (10.00) og/eller Simon Stranger (10.00), eller Storholmen/Tirpitz (11.00), eller Myhre/Ambjørnsen/Loe/Lahlum (12.00) og/eller, Marit Kaldhol/Zweet (12.00), og/eller Rishøi (12.00), eller Hjorth om å tjene penger på kunst (13.00), eller Ida Jackson (13,30), eller, eller, eller...
Kun en brøkdel, et lite knippe for å vise hvor alvorlig og omfattende dette kommer til å bli, for hvert arrangement valgt, må flere, kanskje enda bedre strykes.

Hvis togtider, værguder og bilbatterier samarbeider
(psstt, der er tograbatter for de som tar 'litteraturtoget' til Lillehammer, ring NSB)
, satser jeg på at årets første arrangement blir:

16.00 - Selvbiografi V Fantasi
, m/Ambjørnsen, Uri og Sveen (Litteraturtorget, telt)
, de spør, som jeg, og flere blogger med meg, har spurt i årevis - er det ingen som finner på ting selv lenger?, faktisk kommer jeg til å bli småfornærmet hvis jeg ikke får cred for spørmålet.

Ofret? En samtale om de som faller utenfor sammfunnet
m/ Rishøi/Seljestad/Engelstad (Stift 16,00)


18.00 - Hagefest  (Nansenskolen)
Med opplesinger av blant annet Helle Helle, Rune Christiansen, Sandberg og Skaranger. Opplesinger er som kjent et minefelt, men siden jeg har hørt ingen av disse lese før, er blodfan av Helle, ukjent med Sandberg, nysgjerrig på Skaranger og fremdeles skyldbetynget av å ha skippet Christiansens Lydia i fjorårets bokbloggerprisinnspurt, gjør jeg et unntak.
Inkl. åpen mikrofon, der alle som har en tekst - får lov til å lese.
(jeg var der ifjor også, og lot meg skremme bort fra flere nyutgivelser....)

Resten av ondagsprogrammet får seile sin egen sjø
, det eneste, hvis det blir kjedelig på hagefesten, må være nachspielet (22,00)
, i teltet på Litteraturtorget, med lovet avslappet og spontan, impulslesing
-------------------------------------------------------------------------

NB - Det skal også jogges, spises tidlig frokost
, kanskje blogges og gåes minst 15.000 skritt - hver eneste dag.


Torsdag 27.mai:
- Early bird catches the worm -
Det er nå det begynner.

10.00 - Margaret Atwood om bokas framtid?  (Buss til høgskolen 9,30)
10.00 - Debatt om bib/litt.hus/festiv. som litteraturformidlere (Hvelvet)
10.00 - Dystopibonanza, hvorfor så fengende?  (Tyrilisenteret)
Sukk og Akk og du kommer ikke til å tro det, men jeg velger meg Hvelvet og Debatt.
(sorry Margaret, men debatt er alltid  mer interessant....)

11.00 - Kristine Næss om forfatterskapet  (Kunstmuseum)
11.15  - Kritikerseminar - Kritikk før 1814 og etter 2014.  (Kulturhuset)
12.00 - Turid Farbregd om å oversette Katja Kettu  (Søndrepark)
12.00 - Samtale med Helle Helle  (Biblioteket)
De 4 mest aktuelle, men jeg makter ikke bestemme meg. Kanskje Helle, mm hun var dødens kjedelige under Hagefesten, eller Næss, fordi jeg ikke har lest boka, selv om kritikerseminarene alltid frister mest. Akkurat dette dog, høres litt for mye ut som fjorårets (Kritikk før og nå). Store sjanser for at jeg lar meg lede og blindt følger mine medbloggere. Unless Helle var så bra - at jeg bare ha mer.

13.15 - Kritikerseminar - Kritikk og Politikk  (Kulturhuset)
Ingen konkurranse her, kommer kun an på om mitt foregående valg er ferdig i tide.

14.30 - Kritikerseminar - Poesi, Kritikk og Samtid  (Kulturhuset)
15.00 - Stine Pilgaard, i samtale med Erlend Loe  (Kunstmuseum)
16.00 - Innvandring i globalt perspektiv m/Simon Stranger  (Stift)
Tricky!  Mangelen på lyrikkkritikk i media er i høyeste grad et problem, men ikke noe jeg føler jeg personlig kan gjøre noe med, og helt ærlig er bare passelig interessert i (pr.i.dag), Pilgaard, on the other hand skulle jeg gjerne i full fart ha lest noe av - og Stranger trenger jeg et spark for å lese. Enda ett.
Sannsynligvis velger jeg Pilgaard.

Mulig middag med søskenbarnet?

19.00 - Litterærfestaften m/Hjorth/Atwood/Andersson  (Maihaugsalen)
20.00 - Å snakke om sex. Ingrid Treborg. Flinke piker  (Litteraturtorget)
22.00 - The Quiz. Mål: Svare riktig på 2 spørsmål.
Quiz er påbudt. Det er også fest på Maihaugen, spesielt siden jeg allerede har hoppet over Atwood. Planen er å få med seg Atwood/Andersson/Vigdis og så styrte ned til Litteraturtorget. I verste fall blir det rett fra Maihaugen til quiz.


Jeg blir mer og mer sikker på at jeg utsetter Beckomberga. Skal heller lese Pilgaard.


Fredag 28.mai:

10.00 - Kåring av de beste forfatterne under 35  (Kulturhuset)
12.00 - Gjelsvik om å oversette Atwood  (Søndre Park)
12.00 - Kritikerseminar - om el.litt. stiller nye krav til kritikken?
13,15 - Kritikerseminar - Litteratur og kritikk, ny generasjon  (Kulturhuset)
Kåringa hvis jeg kommer meg opp, og deretter, mest sannsynlig, de 2 kritikerseminarene. Satser på at de utfyller hverandre godt og vil være aktuelle også fra et bloggstandpunkt.

14.00 - Atwood om klima  (Nansenskolen)
14.30 - Kritikerseminar - Den Dystopiske Framtida  (Kulturhuset)
15.00 - Morten Strøksnes om havet  (Søndre Park)
15.00 - Privilgert norskt syn på dårligere stilte, m/Hjorth  (Stift) 
Umulig å velge. Her får tilfeldighetene råde
, eg, hvor mye Atwood har jeg gått glipp av.

16.00 - Debatt om utvikling i bokhandelen  (Litteraturtorget telt)
17.00 - Kritisk Kvartett, akutelle bøker under lupen  (Stift)
Satser på å rekke begge. Men kvartetten er viktigst.
Gjennomgang av blant annet MadAddam og Guds Barn.

20,00 - Banknatta, inkl. poesislam  (Kulturhuset)
Hvor enn kvelden leder. Forhåpentligvis tidlig i seng....
------------------------------------------------------------

Lørdag 30.mai:

12.00 - Katja Kettu  (Kunstmuseum)
13.00 - Lunsj i Parken m/opplesninger Kettu/Michelet/Skomsvold
14.00 - Forfatterportretter fra kobberstikk til facebook  (Bjerkebæk)
Ihvertfall de 2 første. Deretter er det hipp som happ. Mye er interessant, ingenting er obligatorisk. Kanskje Tove Nilsen, kanskje noe om Kina, muligens noe om krig
, + en litterær vandring gjennom Lillehammer.

22.00 - Fra pub til pub med Vigdis Hjorth.
---------------------------------------------------------


Søndag 31.mai:
Hjemreisedag hvor man sover lenge og sørger over alt man gikk glipp av.
Eventuelle arrangementer tas på sparket basert på tog/buss/flytider.


Både Christiansen og Baugstø deltar, men hvor er Tiller? Øen? Renberg? Espedal?


Oppsummert!
Ekstremt travelt på torsdag og fredag.
Uansett hvordan man snur og vender går man glipp av viktige ting, og bak de 3-4 jeg selv har plukket ut ligger 10 jeg ikke har nevnt. Kinesiske poeter, ungdomsforfattere, barnebøker, kokebøker, hagebøker, krig, ensomhet, kjos fonn og biografier.

Programmet er spikret. Tårene tørket.
Beslutninger i boks. Ingen sjanse for at jeg nå kommer til å virre rundt på Lillehammer som ei retningsløs HelleHeltinne i kondisko. All min tid kan nå gå med på å finne den beste maten og billigste puben.

(Hvis det finnes noen Lillehammeringer der ute - hvor spiser man best - og mest?)

Tilbakelente, forbislentrende spørsmål:
Hvem skal til Lillehammer? Hva/Hvem? Arrangementer?
Kan vi alle være enige om at jeg har tatt de rette valgene?
Noen/Noe å tilføye? Klager? Joggeløyper? 
Kjør festival!

39 kommentarer:

  1. Innlegget ditt kommenteres kronologisk:
    Yay til hele Atwood-trilogien nå som jeg har lest Helle Helle idag, boka ferdig, og bøyer nakken (litt i irritasjon - du hadde rett...igjen, litt i beundring - Hella skriver dugelig godt om vanlige mennesker, og litt i skam - jeg må snart begynne å stole på deg!)
    Programmet
    Jeg ankommer torsdag. Not a chance å nå onsdagen, så jeg går glipp av flere jeg hadde plukket ut, som deg: Hjorth, selvbio og hagefest. Slipper å velge mellom Atwood og Dystopibonanza, for jeg ankommer vel sånn ca 11.30 torsdagen. Når jeg kritikerseminaret så blir det det, ellers blir det rettp å Helle Helle. Så ser jeg at vi har plukket mye av det samme, med rom for impulsombestemmelser underveis. Kettu og lunch på lørdagen + pubrunde. Fredagen er mer interessant, men duverden så jeg gleder meg!
    Klage? At du i det hele tatt vurderer joggeløype! Her skal det skrides andektig! (Og så savner jeg Epedal!)

    SvarSlett
    Svar
    1. (Begynne å stole på meg? Her har jeg gått rundt i alle år og trodd at du, at alle, stolte blindt. Blindt. Så viser det seg altså at det er jeg som er blind...)

      Bitterhet til side. Jeg visste vel at du vil like Ned til Hundene, det tar nå meget selvbeherskelse og ikke brøyte ut - I told ya, spesielt siden Killing Floor går ekstremt tregt. Har 40min igjen - og går så deretter rett over på Oryx2 - på lyd - det er eneste måten jeg rekker å bli ferdig på. Oryx var virkelig fantastisk. Der hadde du fullstendig rett!

      Programmet:
      Hjorth er litt overalt, så hun får du garantert med deg, på et eller annet vis. Synd at Stridsberg avbestilte, men ok med Lena Andersson, og litt innsikt i hva som egentlig foregår med Esther (selv om man aldri skal høre på forfatteren når det gjelder slikt). Er det merkelig at jeg ender opp med å velge bort Atwood gang etter gang. Dystopibonanza frister. Valget kvaler ved hver korsvei. Og selvfølgelig skal det jogges, ellers blir det ikke plass til alle kakene.

      Slett
  2. Jeg tviler på at jeg rekker å komme til festaften, hvis jeg tar toget er jeg i Lillehammer kl.1900, men jeg kan komme litt for sent og nå Atwood er senere etter en pause.. Atwood torsdag er det eneste sikre jeg vet jeg skal. Har lyst på mye etter å ha saumfart programmet noen ganger, men vet av erfaring at jeg går fort mett/trett med for mye.. så vi får se.. (synes du har et meget ambisiøst program; ære være deg) Pub-til-pub med Vigdis er helt sikkert.. Husker jeg var med på pub-t-pub med Knut Nærum og Agnes Ravatn et år, og det var kjempegøy! Banknatt er også mulig, særlig hvis jeg treffer dere der.. :) Jeg syns også det er veldig synd at Stridsberg ikke kommer, så nå hiver jeg meg over Lena Andersson istedet for Darling River, og han franske Edoard Louis, som jeg har liggende her… ( http://www.aschehoug.no/nettbutikk/aco-boker%7C%7Cskjonnlitteratur%7C%7Cfarvel-til-eddy-bellegueule-aco.html ) Han kommer også.. Og Kjell Westøs Svik, for å finne ut om jeg skal høre på ham.. Ja, det er nok å ta av, og mye er tidligere uka, dessverre…… Ps. Leste ferdig MaddAddam i kveld, steiki for en trilogi! Hva skal man lese etter noe slikt? Noe helt anent, så det blir som sagt Lena Andersson… Ester er vel sær nok til å bli interessant nok etter crakernes fremtidsunivers…

    SvarSlett
    Svar
    1. Atwood fredag, mente jeg, enste sikre-- og så har har jeg lyst å få med meg Gjelsvk, hvis jeg orker så tidlig..

      Slett
    2. Steiki for en trilogi - ja det skal jamen være sant! :D Da sees vi på Lillehammer! Gleder meg!

      Slett
    3. Ja, det gjør jeg også.:) Vi kan vel utveklse mobilnummer på face, så vi kan holde kontakt underveis, kanskje? All of us...

      Slett
    4. Det er godt du skriver at slike pubrunder er - artig - for jeg har tenkt at det kan gå begge veier, og blir forskrekkelig kleint og jukseprivat, men igjen, det er Vigdis, så det skal vanskelig gjøre å skjære seg helt.

      Blir litt skremt av at du mener programmet er overambisiøst, selv syntes jeg det ble litt slapt og ensidig, bare løpe rundt etter Helle og Vigdis lizm, lange ettermiddagspauser, og frikvelder. Tror det skal gå som en lek. Likevel er det godt alle dere andre sverger til Atwood da jeg selv ser ut til å velge henne bort. Eduard Louis (eller hvordan det nå staves) - fikk jeg ikke med meg.

      Er ikke helt sikker på at Esther er det man trenger etter Oryx-trio, men bøkene er gode, og noe må man lese. Darling River ville passet bedre, men når man avlyser i siste liten fortjener man ikke å bli festival-ni-lest. Jeg vurderer også å utsette Sarah. For meg blir det intens Atwood-høring den siste uka. Starter på toern i morgen.

      Sees på Maihaugen.
      (eller ihvertfall et eller annet sted på Lillehammer.)

      Slett
    5. Neida, du greier det sikkert fint. Mye av det du har satt opp går jo paralellt.. Det ser sikkert likedan ut i mengde hvis jeg setter opp et slikt program, for det går flere ting parallellt som jeg får valgets kval med , tror jeg.. men det løser seg som regel der og da, og man/jeg tar det nærmeste eller går på kafe:;) Kaffekafe er alltid løsningen på et dilemma.:) Ja pubrunde er bare kult, og Vigdis er Vigdis (men pass deg for ikke å få Stalkerstempel.;) lol)
      Kanskje Edouard er bedre enn Andersson ? Jeg finner vel ut av det når jeg starter å lese-- har jo nok å lese, det er ikke det det står på, akkurat..
      Nå fordøyer jeg MaddAddams med ESCs semifinale, passe greit det og.:) Ja, vi ses, der eller der.. Kan jo ta en taxi fra stasjon og opp på Maihaugen, blir ikke så mye for sen da.. Kan ev. gi beskjed til deg hvis du vil holde av plass til meg da…:) Hvis det ikke er for stort der , da.. har ikke vært inne der..

      Slett
    6. Jeg skal jo iflg. planen være tilbake på torget til 20 (får se hvordan det går -), så det er nok lurere å finne en annen plassholder. Regner med at det går utmerket, de aller fleste tipper jeg velger Atwood framfor sex. Kontakt er intet problem, sjansen er sor for at minst en av oss til envher tid sitter med nesa i mobilen.

      Slett
    7. Ja, vi får se hva som skjer når jeg har bestemt meg :) ang Edouard Louis ( rett stavet for en gangs skyld ) er han på programmet fredag kl . 17.00 . Heldigvis på engelsk og ikke fransk . Ellers opplyses ar jeg leser Lena. As roman Rettstridig forføyning og liker det. Har lest 40 sider og sukk , kjenner meg for mye igjen i Esters håpløse blendende forelskesrus fra før i tiden - håpløst! Hun skriver litt i samme stil som Rune Christiansens , Dvs jeg før den følelsen når jeg leser som da jeg leste Lydias ensomhet / det er noe inderlig der som går rett i det emosjonelle laget . Og tenk , jeg som trodde Andersen skrev mer kaldt og mekanisk og teoretisk , av en eller annen grunn , sikkert pga i intervjuene jeg har lest og den Merkelige tittelen -

      Slett
    8. Interessant at du sammenlingner Andersson med Christiansen, kanskje det er akkurat den motivasjonen jeg trenger for å lese han. I mitt hode er Lydia ensom og inderlig - sikkert like vrangforestilt som du føler deg om Andersson.

      (Heldigvis blir det ikke krøll i programmet pga avglemt franskmann - han krasjer med KritiskKvartett - opp gjort og avgjort.)

      Slett
    9. Lydia er ikke trist ensom , men selvvalgt ensom / alene , men det blir romantikk der i gården også etterhvert / ang Edouard så leser jeg boka nå og den er ganske grusom med mobbeepisoder og mye vold i oppveksten - usikker på om jeg trenger det nå , kenner jeg . Men boka er ikke så lang , så vi får se - livet blir nok bedre for Eddy når han flykter fra hele skiten og får leve legningen sin ut -

      Slett
  3. Jeg kommer også torsdag, toget mitt skal være framme 10.46, noe som gjør at jeg forhåpentligvis kan hoppe inn i programmet til Helle Helle eller deromkring. Har ikke hatt tid til å finlese for å finne alternativene enda, vet bare at jeg skal på festaften på torsdag - noe annet er uaktuelt.

    Også er jeg lite lommekjent i Lillehammer, så det var å finne alle disse stedene da. Det ordner seg vel.

    PS: Kake skal jeg få plass til, helt uten jogging!

    SvarSlett
    Svar
    1. For øvrig: dystopitrilogien til Atwood er fortært for lenge siden, så den trenger jeg ikke stresse med før festival. Akkurat nå holder jeg på med Atwood i essayform om skriving som jeg fikk av Silje i bursdagsgave. Så har jeg et håp om å rekke den andre boka om Esther også før jeg drar, fikk den til jul på svensk for at jeg skulle lese den før den norske oversettelsen var klar, men sånn gikk det jo ikke.

      Slett
    2. Høres ut som vi skal på samme toget Elisabeth. Jeg hopper på på Gardermoen ca 8:28 (ifølge NSB) :-)

      Slett
    3. (Dere vet vel at det er rabatt med tog til Lillehammer, dere må bare forhåndsbestille)

      Elisabeth, du må absolutt, lese, Esther2. Hun innlater seg med en gift mann denne gangen og er, if possible, enda mer, Sheldon, enn sist, eller, det framstår i hvertfall enda klarere for oss lesere, ehm, denne leseren, for snål man kan bli hvis man kun forholder seg til retorikk -). Jeg leste (hørte) den også på svensk. Storytel er så herlig aktuell på svenskefronten, og jeg har ikke tellet - men mistenker at jeg har lest flere bøker på svensk enn norsk iår.

      (Marianne: Begge Estherbøkene ligger på storytel, du rekker det torsdag -)

      Slett
    4. Dersom Esther = Sheldon? I'm in! Ler like mye av Big Bang hver gang vi ser gjengen (..og da helst av Sheldon som er mer lik min sambo enn sunt er.. heldigvis ler han også (sambo) -) Men ikke nå. Leser tre bøker parallelt allerede. Det får holde. En på øret, en på e- og en i papirform.
      Tograbatt har jeg fått. Det var jo praktisk talt gratis! Norwegian var også spiselige på flybillettprisene, så det er kun hotellet som river i lommeboka. Det får jeg stå i. Stalking er undervurdert, jeg har ennå ikke "møtt" Vigdis, og er klar for det meste på Lillehammer (bortsett fra det som krever treningstøy..!)

      Slett
    5. Jeg mistenker at det er bare jeg som synes Esther er sheldon-isk. Har lest flere rapporter/anmeldelser som mener hennes oppførsel er helt naturlig og innafor naturlig forelskelsesrus - muligens gjør all kjærlighet blinde autister av oss alle -), en desperasjon etter å tolke alle signaler med godsida - og bokstavelig.

      (fniser litt til samboersheldon-en -))

      Slett
    6. Jepp, det er samme toget Marianne. Nå som jeg har telefonnummeret kan jeg sende deg en melding om hvilke vogn jeg sitter i om du vil ha selskap oppover. Tvangslesecafe avdeling togtur ;)

      Veit ikke helt om jeg har fått Sheldon-vibber av Esther etter den første boka, men jeg synes den var fantastisk okkesom. Og heeeelt innafor naturlig forelskelsesrus er jeg ikke villig til å gå med på. Selv om det var mer gjennkjennelse enn jeg likte i den boka.

      Slett
    7. Gi lyd! Jeg blir gjerne med på togtvangslesing! :)
      Esther får jeg drøye. Har fått med meg en hel Helle og trilogi-Atwood. Det får da være måte på litteraturfestivalforberedelse.. Jeg drar med meg Kindle'n jeg. Så får jeg se hva jeg finner der :) See U.

      Slett
    8. Marianne : Ester er verdt det ! Startet på Rettstridig forføyning på senga i går og leste ferdig i kveld . Fortlest selv om du leser sakte / såfremt den fenger ! Veldig bra bok !

      Slett
    9. Det varra fært a! Nå har det forføyet seg nok ei ny bok til Kindle. Blir det mer tvangslesing nå så må jeg ta jobbeferie - før jeg reiser torsdag morgen :-)

      Slett
    10. Marianne, jeg sier det igjen:
      (((storytel)))

      Slett
    11. - men Esther er jo svensk??

      Slett
  4. Misunnelig, misunnelig, misunnelig ;-) . Krever referat og bilder av alt. Hver dag. Særlig av Atwood.
    Kos dere alle sammen ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos skal det bli
      , & hvis du er nesten like misunnelig som jeg er på de parisersommerene dine, er det også, endelig, igjen, balanse i verden -). Tenkte spesielt på deg da jeg så at Næss kommer.

      Slett
  5. Kultursnobb stiller! Er dypt skuffet over at Stridsberg har meldt avbud, men det er jo (heldigvis) ikke din feil. Gleder meg til Lena Andersson, selv om jeg ikke har lest enda. Må sporensterks raide biblioteket. Den debatten som har foregått i Sverige med Roy Anderson og den ene boka hennes er jo bare hilarious. Minus for at du glemte han franske jeg aldri husker navnet på, men jeg ser du har tatt deg inn igjen i kommentarfeltet her.

    Det eneste jeg har planlagt er egentlig Atwood, resten tar jeg etter lyst og innfallsmetoden.

    SvarSlett
    Svar
    1. (Nå har jeg googlet Roy Anderson og Lena, og fant det også riktig fornøyelig. Hadde jeg vært Roy ville jeg også nektet å ha lest -)

      Han franskmannen burde stappes inn i programmet på et vis, uten at jeg har lest, eller vet hvordan han skal få plass. Såvidt jeg husker har Elisabeth lest - og likt, så muligens har hun et alternativt program med et plass. Det vil si hvis du plutselig skulle få lyst på organi og struktur der du hippiesurfer rundt på Lillehammer med kun Atwood on your mind - Uten Personlig Ansvar - for å sitere Lena -)

      Slett
    2. Hvis det er meg som er Elisabeth så er det feil franskmann jeg har lest og likt i denne sammenhengen. Jeg har lest Édouard Levé, og han tok livet av seg 10 dager etter at han leverte inn manuset til boka 'Selvmord'. Håper med andre ord å slippe møte ham på Lillehammer. Er det dog en annen Elisabeth du snakker om, beklager jeg denne selvopptattheten ;)

      (slettet kommentar under er fordi jeg la den på feil sted.)

      Slett
    3. My bad! Skal herved slutte å snakke om leselister jeg ikke har kontroll på, - og franskmenn jeg ikke har peiling på. Humor = denne påståtte selvopptattheten parret med din delvise identifisering med Esther i kommentaren over.......

      Slett
    4. Det verste var at jeg måtte inn på festivalsidene for å lese før jeg uttalte meg,selv om jeg egentlig visste at "min" franskmann var død…
      Forøvrig synes jeg du begynner å lese altfor nøye gjennom kommentarfeltflåserier og finner sammenhenger som helst skulle forblitt skjult her!

      Slett
    5. Her, Elisabeth, kan intet gjemmes mellom linjene!

      Slett
  6. Eg og vil!! For et kult program! ÅÅH, så misunnelig. Du bør blogge MASSE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg soler meg i misunnelsen
      , og har alle intensjoner (urealistiske) om å blogge, hver kveld, kanske til og med etter hver event?

      (Helt hemmelig
      - jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha med pc....)

      Slett
  7. For et striglet program! Jeg er dypt missunnelig, selvfølgelig! Jeg satser på at du ikke bare skriver innlegg etter hver event. Nei; her må du twitre, live-feede oss underveis :) Personlig skulle jeg gjerne ha vært på forfattermøtet med Katja Petrowskaja. Hun har skrevet en helt fantastisk bok "Kanskje Esther" som er kommet på norsk i år. Den handler selvfølgelig om Krigen (WW2). Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Twitter, Anne, er for de fåmælte. Instagram og blogg derimot har jeg intensjoner om å oppdatere til det kjedsommelige. I utgangspunktet har man tid til alt man vil, så får vi se hvordan det utvikler seg. Katja skal jeg holde utkikk etter. Nå må det pakkes, ullbukser og vindjakker. Kulturkjerringuniformen. Ooops glemte det lilla skjerfet......

      Slett
    2. Da høres det ut som du har alt klar! :) Kos deg masse!

      Slett